Umiejętności określają nabyte zdolności lub wiedzę i opisują w czym dobry jest nasz bohater. Ma to duże znaczenie w rozgrywce fabularnej, ponieważ postać, która uprzednio nie posiadła danej umiejętności, nie może posługiwać się nią w sposób prawidłowy, a konsekwencje takich działań mogą być katastrofalne.
Każda postać ma określoną liczbę umiejętności, które może wybrać na start:
-
szczenię (do pół roku) może wybrać tylko
jedną umiejętność,
-
podrostek (od pół roku do roku) może wybrać tylko
dwie umiejętności,
-
dorosły pies (powyżej roku) może wybrać tylko
trzy umiejętności.
Nie ma znaczenia czy zaczynasz grę szczeniakiem lub podrostkiem, po wejściu w kolejną fazę dojrzewania, przysługuje ci wybór tylko jednej dodatkowej umiejętności.
umiejętności
Żebractwo - umiejętność, która sprawia, że próby wyłudzenia jedzenia od ludzi niemalże zawsze kończą się powodzeniem.
Pływanie - pozwala na sprawne poruszanie się po wodzie; postać z tą umiejętnością potrafi również nurkować.
Myślistwo [dostępne tylko dla psów pochodzących ze Sfory] - wysokie umiejętności tropienia, wystawiania, łapania i uśmiercania zwierzyny. Bardzo rzadko spotykane wśród psów mieszkających w mieście.
Orientacja w terenie - wiedza o tym gdzie w danej chwili pies się znajduje oraz w którym kierunku położony jest cel podróży.
Rozumienie mowy ludzi [dostępne tylko dla psów, które są lub były psami domowymi] - umiejętność działająca na zasadzie skojarzeń, przez które część słów wypowiadanych przez ludzi jest dla psów zrozumiała.
Otwieranie zamków - postać z tą umiejętnością potrafi otworzyć każdy zamek używając klucza, który trzyma w pysku.
Odporność na trucizny - niepodatność organizmu na działanie wszelkich trucizn.
Odporność na chorobyOdporność na zmęczenie -
Niesamowity wzrok - ponadprzeciętnie rozwinięty zmysł wzroku - postać z tą umiejętnością widzi ostrzej, z większego dystansu, jest również bardziej spostrzegawcza; dostrzega więcej szczegółów.
Niesamowity słuch - ponadprzeciętnie rozwinięty zmysł słuchu - postać z tą umiejętnością słyszy znacznie wyraźniej, w niektórych przypadkach jest w stanie usłyszeć również i szepty, jeżeli postacie nie znajdują się za daleko od siebie.
Niesamowity węch - ponadprzeciętnie rozwinięty zmysł węchu. Postać z tą umiejętnością potrafi tropić w każdym miejscu i w każdych okolicznościach - niestraszny jej deszcz czy śnieg.
Cichy chódKamuflażIstnieje również możliwość nabycia umiejętności drogą fabularną w sesjach z udziałem Mistrza Gry.